پیشنهاد خرید

فروش یاس هلندی ☀️ معرفی جامع یاس هلندی | روش نگهداری ، کاربرد ها و تکثیر

یاس هلندی بوته بزرگ

معرفی یاس هلندی

یاس هلندی گیاهی همیشه سبز و بدون خزان است و دارای گل های به رنگ سفید یا قرمز که در شب بوی خوشی از خود آزاد می کند . یاس بومی مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیری اوراسیا ، آفریقا ، استرالیا و اقیانوسیه می باشد . اگرچه تنها یکی از این 200 گونه بومی اروپاست ، مرکز تنوع آن در جنوب آسیا و آسیای جنوب شرقی ست . گیاه یاس در ایران نمادی از عشق ، زیبایی و احساسات هست و شکوفه سفید آن نماد پاکی می باشد .

گل یاس هلندی

کاربردها

این گیاه همیشه سبز به دلیل مقاومت آن در مقابل سرما و گرما در اغلب آب و هوای کشورمان سازگاری دارد و در محوطه سازی پارک ها ، ویلاها و در حیاط آپارتمان ها می توان از آن استفاده کرد . نام انگلیسی آن Ivory Silk Tree Lilac و نام علمی آن Ligustrum texanum است .از یاس هلندی برای ایجاد دیوار سبز و پرچین که باعث نمای زیبایی در فضای بیرونی می شود ، استفاده کرد .

بیشتر در مورد یاس هلندی بدانیم

تنه این گیاه به رنگ قهوه ای است و شاخه های جوان آن به رنگ قهوه ای مایل به سبز است . برگ های این گیاه به رنگ سبز ، براق ، چرمی و ضخیم است . طول برگ ها 3 تا 10 سانتی متر و عرض ان 2 تا 6 سانتی متر است .

این گیاه در فصل بهار گل می دهند . این گل ها در شب بوی خوشی آزاد می کنند . اگر این گیاه را هرس نکنیم ارتفاع آن به 7 متر می رسد .

انواع یاس هلندی و کاربرد آن

دو نوع یاس هلندی به نام گل سفید و گل قرمز وجود دارد .

گل سفید به دلیل تراکم بالای برگ ها ، از آن برای دیوار سبز استفاده می کنند . از یاس هلندی سفید و قرمز می توان در فضا سازی ویلا ها ، پارک ها ، خیابان ها و ساختمان های اداری و مسکونی استفاده کرد . اگر به فضاسازی در حیاط خلوت ، بالکن ها یا روف گاردن علاقه مندید ، این گیاه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد .

نمونه های مختلف یاس هلندی در گلکده حیاط من و تو موجود می باشد ، از اینجا صفحه مربوط تمام محصولات مرتبط را مشاهده نمایید

 

یاس هلندی بوته بزرگ

روش نگهداری

برای اینکه یاس هلندی شاداب و زیبایی داشته باشیم لازم است به این موارد توجه کنیم :

نور

نور مناسب برای این گیاه آفتاب و نیم سایه است .

دما و رطوبت

در فصل سرما و گرما بسیار مقاوم است . این گیاه دمایی بین 35 تا 10- درجه سانتی گراد را تحمل می کند .

خاک

در مورد خاک خود حساس نیست . اگر این گیاه را در فضای باز می کارید بهتر است برای تقویت گیاه از کود حیوانی خشک شده استفاده کنید و اگر آن را در گلدان می کارید از خاک برگ و ماسه استفاده کنید.

آبیاری

آبیاری بر اساس اقلیمی که در آن کاشت می کنید متفاوت است . قبل از اینکه خاک آن خشک شود به گیاه آب دهید و بهتر است در ساعتی که هوا خنک است مثل صبح یا غروب به درختچه آب بدهید . برای شاداب تر شدن گیاه علاوه بر روی خاک ، به برگ های آن آب دهید .

کوددهی

کود خشک حیوانی برای آن مناسب است . اگر از کود مایع استفاده می کنید حتما از دستورالعمل آن که روی بسته بندی آن نوشته استفاده کنید .

نهال یاس هلندی

نحوه تکثیر یاس هلندی

این گیاه را می توان از طریق بذر و قلمه و پیوند زدن تکثیر کرد که تولیدکنندگان گلکده حیاط من و تو بر اساس تجربه خود ، رایج ترین و بهترین روش تکثیر را قلمه زنی می دانند .

تکثیر از طریق روش قلمه 

تکثیر این گیاه را از اوایل پاییز شروع و تا اواخر زمستان می توان انجام داد .

برای قلمه زنی ابتدا از شاخه های جوان گیاه قلمه ای به طول 15 تا20 سانتی متر را با قیچی ضد عفونی شده به صورت اریب قیچی می کنیم و سپس آن را در خاک ماسه در گلدان های کوچک قرار می دهیم . بعد این کار گلدان ها را در مکان نور غیر مستقیم آفتاب و سایه قرار می دهیم . برای نتیجه بهتر می توان گلدان ها را در گلخانه قرار داد . بعد از دو تا سه ماه قلمه های آن ریشه دار می شوند .

تکثیر از طریق روش پیوند زدن

این گیاه را می توان روی برگ نو که هم خانواده این گیاه می باشد پیوند زد .

 

قیمت یاس هلندی 

در گلکده حیاط من و تو انواع یاس هلندی در اندازه و ارتفاع مختلف موجود است . قیمت فروش یاس هلندی به اندازه و ارتفاع و سلامت گیاه بستگی دارد . در گلکده حیاط من و تو 

✨✨ نهال یاس هلندی // یاس هلندی سایز متوسط // یاس هلندی سایز بزرگ // یاس هلندی جنگلی // یاس هلندی گلدان 10 //یاس هلندی هرس شده سایز مختلف //

یاس هلندی پایه دار // یاس هلندی طرح پیوند موجود است  ✨ ✨ 

 

هرس 

گیاهی هرس پذیر است و معمولا سالی دوتا سه بار می توان آن را هرس کرد . تولید کنندگان حیاط من و تو معمولا این گیاه را به شکل هرمی ، بوته ای ، مکعبی ، چند سر و شکل های مختلف هرس می کنند .

یاس هلندی پایه دار

آفات 

کارشناسان گلکده حیاط من و تو در مورد آفات این گیاه اینگونه می گویند : گیاهی قوی در مقابل آفات و بیماری می باشد . اگر از باغچه به گلدان یا تعویض گلدان انجام دادید ممکن است گیاه دچار استرس شود و کمی برگ های آن ریزش داشته باشند . در این صورت نگران نشوید و به گیاه فرصت دهید تا خود را به شرایط جدید سازگار کند . یک نوع لارو وجود دارد که به شاخه های جوان گیاه آسیب می رساند که برای رفع این مشکل راه حل ساده و بی خطری وجود دارد . شما می توانید یک صابون حشره کش خانگی بسازید . کافی است چند قاشق مایع ظرف شویی را با یک لیتر آب ترکیب کنید و بعد روی برگ ها و ساقه های جوان و جوانه های گیاه اسپری کنید تا لاروها از بین بروند .

خواص درمانی

تمام قسمت های این گیاه خاصیت درمانی در طب سنتی دارند . استفاده جوشانده شاخه و برگ برای بیماری MS مفید است . همچنین در درمان درد عضلات ، سرگیجه وز وز گوش استفاده می شود . از گل آن برای درمان عوارض یائسگی استفاده می کنند . این گیاه برای پیشگیری از سفید شدن مو مفید است و برای بهبود بیماری چشمی از آن استفاده می شود . البته استفاده از این گیاه برای درمان بیماری ها ی ذکر شده تحت تجویز پزشک سنتی باید صورت بگیرد .

سوالات متداول

آیا یاس هلندی گیاهی معطر است و کدام نوع یاس برای عطر سازی استفاده می شود ؟

شب بوی خوشی را آزاد می کند و دو گونه پرمصرف در عطرسازی یاس سامباک و یاس گراندی فلوروم هستند .

علت پژمردگی یاس هلندی چیست ؟

آبیاری بیش از حد یا کم آبی علت شایع پژمردگی آن است .

 

تماس با ما

 

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263


 

محصول مرتبط :

 

فروش نهال کوچک یاس هلندی

 

 

 

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

یک نظر

  • You really make it appear so easy together with
    your presentation however I find this topic to be really one thing which I think I’d never understand.
    It seems too complex and extremely wide for me. I’m taking a look
    ahead for your subsequent publish, I’ll attempt to
    get the dangle of it! Lista escape roomów

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *