پیشنهاد خرید

فروش گیاه کامیس پاریس ☀️ معرفی انواع کامیس | روش تکثیر و شرایط نگهداری

کامیس پاریس

معرفی جامع کامیس پاریس

کامیس پاریس گیاهی بدون خزان است که خویشاوند سرو می باشد . زادگاه کامیس پاریس بومی آسیای شرقی ( ژاپن و تایوان ) و حاشیه های غربی و شرقی آمریکا می باشد . این گیاه رشد آهسته ای دارد و به شکل ستونی و گرد رشد می کند . این گیاه دارای شاخه های گسترده می باشد که برگ های سوزنی روی شاخه ها قرار دارند و برگ های آن به رنگ طلایی و سبز می باشد . تنه ی این گیاه به رنگ آجری و دارای فرورفتگی و برجستگی فراوان می باشد . ریشه های این گیاه برای بدست آوردم غذا به عمق بیشتری از خاک حرکت می کنند به همین دلیل ریشه های قوی و گسترده ای دارد .

عکس گیاه کامیس

انواع کامیس پاریس و کاربرد آن

انواع آن به نام کامیس پاریس نوکدار ، کامیس پاریس زعفرانی و کامیس پاریس سبز

کامیس پاریس که به شکل خمره ای و نوکدار می باشد ، از نوع نوکدار آن برای ساختن دیوار سبز استفاده می شود و از نوع کامیس خمره ای و نوکدار به صورت تک درخت در محوطه فضای سبز ، پارک ها استفاده می شود که جلوه و نمای زیبایی به محیط می بخشد . گیاه کامیس دارای انواع ، اندازه ها و رنگهای گوناگونی می باشد و به خاطر تنوع و زیبایی که در فضای سبز ایجاد می کند بسیار پرکاربرد و پر طرفدار است .

عکس کامیس

برای مشاهده محصولات کامیس پاریس اینجا کلیک نمایید

روش نگهداری کامیس پاریس

نور : کامیس پاریس گیاهی است که آفتاب زیاد را می تواند تحمل کند و جزء گیاهان مناسب برای فضای بیرونی است .

دما : آستانه تحمل دمای کامیس پاریس 35 تا 23- درجه سانتی گراد است .

آبیاری : آبیاری گیاه کامیس پاریس به شرایط اقلیمی مربوط می شود . زمانی که مشاهده می کنید سطح خاک خشک شده یا انگشت خود را حدود ده سانتی متر در خاک فرو کردید و خاک مرطوب نبود ، آبیاری به گیاه را انجام دهید . بهتر است آبیاری را در صیح یا غروب انجام دهید . اگر گیاه را در گلدان کاشته اید در هنگام آبیاری خاک را باتلاقی نکنید .

کوددهی : زمان کوددهی کامیس پاریس در اوایل بهار و در اواسط پاییز است . برای کوددهی از کود حیوانی خشک شده یا کود کامل 6-12-12 یا 10-10-10 می توانید استفاده کنید .

هرس : کامیس پاریس به هرس چندانی نیاز ندارد ولی اگر قسمتی از گیاه زرد شده می توانید آن را هرس کنید .

خاک : خاکی که زهکشی خوبی داشته باشد برای هر گیاهی مناسب است . این گیاه در خاک اسیدی که 4.5=PH باشد بهتر رشد می کند . بهترین خاک برای کامیس خاک باغچه به همراه خاک برگ و کود دامی است .

کامیس آبی

زمان مناسب برای تعویض گلدان : در اوایل فصل بهار زمان مناسب تعویض گلدان است و بستگی به اندازه گیاه یک تا دو سایز گلدان بزرگ تر برای تعویض گلدان انتخاب کنید .

کامیس پاریس

نحوه تکثیر کامیس پاریس

کامیس پاریس به دو طریق بذر و قلمه قابل تکثیر است که تولیدکنندگان حیاط من و تو در مورد آن اینگونه توضیح می دهند . ما بیشتر گیاه کامیس پاریس را از طریق قلمه تکثیر می کنیم چون راحت تر به نتیجه می رسیم . از اواسط بهار تا اواسط تابستان از شاخه های جوان گیاه قلمه ای به اندازه   ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر می گیریم . بعد برگ های زیرین ساقه را جدا میکنیم . با این کار شانس ریشه دارشدن گیاه را افزایش می‌دهیم و بعد به اندازه ۵ سانتی متر در خاک قرار می دهیم . سپس آنها را در خزانه یا گلخانه منتقل می کنیم . به مدت سه ماه در خزانه نگهداری می شود تا ریشه دار شود و بعد ریشه زایی نهال کامیس پاریس را در گلدان قرار می دهیم .

عکس کامیس پاریس

آفات و بیماری کامیس پاریس

 در صورتی که شما آبیاری مناسب انجام می دهید و برگ های گیاه زرد شدند ، علت آن ممکن است قارچ زدگی باشد .با استفاده از قارچ کش این مشکل حل می شود . توجه کنید که درختچه های کامیس پاریس را خیلی نزدیک به هم نکارید چون درهم رفتن برگ ها باعث کاهش جریان هوا می شود و در نهایت باعث زرد شدن برگ ها می گردد .

در صورتی که نوک برگ ها به رنگ قهوه ای در آمدند نشان دهنده این است آبیاری کافی برای گیاه صورت نمی گیرد یا خاک زهکشی خوبی ندارد. اگر گیاه کامیس پاریس را در گلدان بکارید در کف گلدان مقداری سنگریزه بریزید تا با آبیاری ، خاک شسته شده سوراخ کف گلدان را پر نکند .

 اگر از قاعده ساقه شروع پوسیده شدن بکند یکی از دلایل آن آبیاری نامناسب و زهکش نبودن خاک می باشد . عوامل دیگر قارچی شدن گیاه که با قارچ کش برطرف می شود .

 سوالات متداول

 آیا سرو لاوسون نوعی کامیس است ؟

 گونه های مهمی از کامیس پاریس وجود دارد که سرو لاوسون یک گونه از آن است . از گونه های دیگرکه می توان نام برد سرو لاوسون طلایی ، شبه سرو لاوسون فشفشه ، شبه سرو ساوارا ، شبه سرو پا کوتاه

کاربرد این گیاه در فضای سبز چیست ؟

بیشترین کاربرد کاشت این گیاه بصورت تک درخت در فضای سبز هست . نوع کامیس نوک دار آن برای ایجاد دیوار سبز بسیار زیبا و چشم نواز هست .

 

مشاهده مقالات دیگر : 

 

کاج لاوسون ( سرو طلایی ) ☀️ اطلاعات جامع لاوسون | روش تکثیر و نگهداری

یاس هلندی ☀️ معرفی جامع یاس هلندی | روش نگهداری ، کاربرد ها و تکثیر

سیکاس ☀️ اطلاعات جامع درباره سیکاس | از معرفی و نگهداری تا تکثیر

انواع شمشاد ☀️ همه چیز درباره شمشاد | معرفی شمشاد از روش نگهداری تا تکثیر

گل فوتونیا ☀️ معرفی جامع فوتونیا یا گیاه سه رنگ | شرایط نگهداری و روش تکثیر

 

تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

‫2 نظر

  • زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر من چند بار سرو کامیس نوکدار قلمه زدم که تو خاک مناس بش کاشتم و حتی بش فرمور کمک به ریشه زاهی هم زدم ولی هر بار می خشکه دلیلش چیه
    مرسی

    • سلام چه زمانی اینکارو انجام می‌دید؟ … زمانش اوسط پاییز تا اوایل زمستان هست … بستر ماسه و در گلخونه نگهداری کنید . قسمتی از گیاه که قلمه می‌زنید هم مهمه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *