پیشنهاد خرید

فروش کاج لاوسون ( سرو طلایی ) ☀️ اطلاعات جامع لاوسون | روش تکثیر و نگهداری

لاوسون

معرفی کامل کاج لاوسون ( سرو طلایی )

گیاهی همیشه سبز از خانواده مخروطیان می باشد . این گیاه بومی آمریکای شمالی است که با شاخ و برگ افشان و متراکم ، زیبایی خاص و چشمگیری به فضای سبز شما می دهد . رنگ برگ های این گیاه در طول سال از سبز به طلایی تغییر می کند . در فصل تابستان رنگ برگ آن سبز کمرنگ در فصل پاییز سبز است . در بهار قسمت حاشیه برگ ها طلایی رنگ و در زمستان کاملا طلایی میشود . قیمت کاج لاوسون براساس اندازه یا ارتفاع ، فشردگی ونوع هرس آن تعیین میشود . 

سرو یا کاج لاوسون

کاربرد کاج لاوسون ( سرو طلایی )

این گیاه در تزیین پارک ها ، ویلاها ، باغ صخره ای ، دیوار سبز و به صورت  مجسمه سبز می توان استفاده کرد . روش نگهداری آسان این گیاه باعث شده که طرفداران بیشتری نسبت به گیاهان همیشه سبز داشته باشد . همچنین به دلیل استقامت زیاد در برابر گرما و سرمای شدید در مناطق مختلف ایران قابل نگهداری است . ارتفاع این گیاه ۴ تا ۵ میرسد که به صورت مخروطی رشد می کنند .

 

برای مشاهده کل محصولات موجود لاوسون در اندازه های مختلف اینجا را کلیک کنید 

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

دیوار سبز لاوسون

چگونه از کاج لاوسون یا سرو طلایی نگهداری کنیم ؟

برای حفظ و نگهداری کاج لاوسون گلکده حیاط من و تو اینگونه توضیح می دهد .

آبیاری : بستگی به شرایط گرما و سرما مقدار آبیاری برای گیاه کم یا زیاد می شود . اگر در فصل گرم به سر می برید گیاه به آبیاری منظم و با فواصل کم نیاز دارد . اگر در فصل سرد به سر می برید زمانی که سطح خاک خشک شد به گیاه خود آب دهید .

دما : این گیاه در مقابل گرما و سرما مقاومت بالایی دارد و بازه دمایی منفی ۱۵ درجه تا ۲۵ درجه را تحمل می کند .

نور : این گیاه مناسب  فضای باز است و نور مستقیم خورشید را می تواند تحمل کند . اگر این گیاه را در شرایط سایه قرار دهید باعث میشود که رنگ برگ های آن تغییر کنند و کمی تیره تر شوند .

لاوسون

 

خاک و کوددهی : خاک مناسب کاج لاوسون خاکی است که دارای زهکشی مناسب باشد . برای تقویت خاک در فصل رشد می توانیم از کود حیوانی خشک شده یا از کود مایع نیز استفاده کنید . برای رشد و تراکم بیشتر برگ ها و تقویت ریشه ها  از کود حاوی فسفر استفاده می شود . و همچنین کود نیتروژن باعث رشد بیشتر برگ ها می شود .

آفات و بیماری ها :

کاج لاوسون به ندرت دچار آفات و بیماری می شود . آفاتی  از جمله شپشک آردآلود ، شته کاج ، پروانه شاخه خوار و آلودگی های قارچی هست . به محض دیده شدن می توان با استفاده از راهکارهای مناسب از تشدید این بیماری جلوگیری کرد .

لاوسون یا سرو طلایی

 

هرس کاج لاوسون یا سرو طلایی : این گیاهی بسیار هرس پذیر است . می توانیم برای ساختن دیوار سبز و مجسمه ها آن ها را هرس کنیم .

 

برای مشاهده کل محصولات موجود لاوسون در اندازه های مختلف اینجا را کلیک کنید 

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

گیاه لاوسون

 

روش تکثیر کاج لاوسون : این گیاه را میتوان از سه طریق قلمه زدن ، پیوند زدن و بذر تکثیر کرد . تولیدکنندگان گلکده حیاط من و تو از روش قلمه زدن برای تکثیر کاج لاوسون استفاده می کند . ما از یکی از تولیدکنندگان گلکده حیاط من و تو درخواست کردیم که برای ما نحوه تکثیر را از طریق قلمه زدن توضیح دهد .

روش تکثیر کاج لاوسون

زمان قلمه زدن  : از نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه می توان قلمه زدن را انجام داد . ابتد از بخش های یک ساله گیاه مادر ، ۱۰تا ۱۵ سانت جدا می کنیم . در خاک ماسه ای فرو می کنیم و بعد از آبیاری مناسب آن را در گلخانه قرار می دهیم . دمای مناسب گلخانه ۲۳ درجه می باشد . بعد از ایجاد شرایط مناسب دما و رطوبت برای گیاه بین چهار ماه تا شش ماه گیاه ریشه دار می شود . آنوقت می توان آن را از گلخانه به فضای باز انتقال داد .

کاج لاوسون

قیمت کاج لاوسون ( سرو طلایی ) در شمال کشور – قیمت کاج لاوسون کوچک و بزرگ 

کاج لاوسون ( سرو طلایی ) گیاهی مناسب برای انواع فضا سازی از جمله ایجاد دیوار سبز می‌باشد و خوشبختانه تولید و تکثیر آن با شرایط آب و هوای شمال کشور بسیار سازگاری دارد و تولید کنندگان گلکده حیاط من و تو تلاش دارند که گیاهی با کیفیت و با قیمت مناسب را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهند .

قیمت کاج لاوسون ( سرو طلایی ) در اندازه‌های مختلف

سن درخت کاج با توجه به اندازه و قد آن قابل تشخیص است که در قیمت کاج تاثیر می گذارد . هرچه سن گیاه و کیفیت آن بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است . در بازار فروش گل وگیاه اندازه کاج لاوسون نشایی که نهال یک تا دو ساله است ، کاج لاوسون نیم متری ، کاج لاوسون یک متری ، کاج لاوسون یک و نیم متری ، کاج لاوسون 2متری ، کاج لاوسون سایز متوسط ، کاج لاوسون 3 متری و بالاتر تقسیم بندی می شود . با توجه به اینکه کاج لاوسون هرس پذیری بالایی دارد این گیاه را می توان به اشکال مختلف مثل لاوسون پیچ یا مته‌ای ، لاوسون هرمی، به شکل حیوانات مانند لاوسون پرنده شکل داد که قیمت آنها به نسبت لاوسون ساده بیشتر می‌باشد . در خرید کاج لاوسون به ریشه پرس بودن گیاه نیز توجه کنید ، ریشه پرش بودن نشاندهنده این است که ریشه های گیاه در طی چند ماه در گلدان کار کرده و بعد از انتقال آن به زمین صدمه ای به گیاه شما وارد نمی شود و اگر گیاه ریشه پرس نباشد بعد از انتقال گیاه به زمین دچار شوک شده و امکان خشک شدن گیاه بسیار بالاست .

 گلکده حیاط من و تو با داشتن کادری مجرب پاسخگوی شما عزیزان می باشد .

 

سوالات متداول

 

کاج لاوسون چند متر رشد می کند ؟

این گیاه ۴ الی ۵ متر می رسد که به صورت مخروطی رشد می کند .

آیا کاج لاوسون گیاهی هرس پذیر است ؟

بله این گیاه بسیار هرس پذیر است و می توان به شکل دیوار سبز ، پیچ هرمی اشکال حیوانات و توپی پایه دار هرس کرد .

در کدام مناطق ایران از کاج لاوسون استفاده می شود ؟

به دلیل مقاومت بالای این گیاه در مقابل سرما و گرما می توان به عنوان یک گیاه سرسبز در تمام نقاط ایران استفاده کرد .

 

نمونه مقالات گل و گیاه

 

فروش انواع شمشاد ☀️ همه چیز درباره شمشاد | معرفی شمشاد از روش نگهداری تا تکثیر

 

فروش گیاه کامیس پاریس ☀️ معرفی انواع کامیس | روش تکثیر و شرایط نگهداری

 

فروش و معرفی گیاه پیتسپروم یا میخک هندی یا میخک ژاپنی ☀️ ویژگی ها ، روش نگهداری و تکثیر

 

فروش انواع درخت پالم ☀️ اطلاعات جامع و روش نگهداری انواع نخل یا پالم

 

فروش زرشک زینتی ☀️ معرفی جامع زرشک زینتی | از روش نگهداری تا تکثیر

 

فروش یاس هلندی ☀️ معرفی جامع یاس هلندی | روش نگهداری ، کاربرد ها و تکثیر

 

تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

 

 

 

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *