پیشنهاد خرید

نقش فضای سبز در دنیای امروز / نحوه طراحی و اجرای فضای سبز

طراحی فضای سبز


در دنیای پرشتاب و تکنولوژی محور امروزی، لذت های ساده ای که درطبیعت وجود دارند از یاد رفته اند . با ایجاد و طراحی فضای سبز ، چه به شکل حیاط خلوت، یک پارک محله یا یک جنگل گسترده،روف گاردن ساختمان و … فواید بی شماری برای سلامت جسمی و روحی می توانید ایجاد کنید .


فضاهای سبز باعث افزایش فعالیت بدنی می شود و همچنین با دیدن فضای سبز تشویق می شوید که با آمدن به بیرون از خانه از فضای بیرون لذت ببرید که پناهگاه خوبی برای سلامت و کاهش استرس، اضطراب برای انسان های امروزی است . و همچنین وقت گذراندن در یک محیط سبز باعث تقویت حافظه و تمرکز شما شود .

 

طراحی و اجرای فضای سبز

چرا ایجاد فضای سبز در محل زندگی بسیار مهم است ؟

فضای سبزمی تواند محلی با آرامش برای تجمع دوستان و عزیزانتان باشد.که نتیجه آن تقویت پیوند و صمیمیت میان شما باشد . با ایجاد و طراحی فضای سبز در حیاط خانه یا ویلا با محل کار خود نه تنها زندگی خود را غنی می کنید، بلکه به رفاه اطرافیان خود نیز کمک می کنید. همچنین با ایجاد فضای سبز علاوه بر ایجاد جذابیت در محل کار یا زندگیتان ، باعث افژایش ارزش ملک خود نیز می شوید .

 

فضای سبز را چگونه ارزیابی و طراحی کنیم؟


برای ورود به هر زمینه ای بهتر است علم ودانش آن کار را بدانیم . داشتن اطلاعات درست و بررسی محیط برای ایجاد محوطه سازی باعث می شود که انتخاب درست و مناسبی برای خدمت در حوزه فضاسازی ارائه دهیم .

گلکده حیاط من و تو با تجربه طولانی در تولید و پروش گل گیاهان زینتی و محوطه سازی و با مشاوره تخصصی در وقت و هزینه شما صرفه جویی کرده و محیطی با آرامش و ایده آل را برای شما عزیزان فراهم خواهد کرد.

 

اصول طراحی فضای سبز


داشتن اطلاعات یا دانش خاص در حوزه محوطه سازی ویلا به شما کمک می کند تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت هزینه های کمتر، به یک فضا و محیط سبز ایده آل دست پیدا کنید.

 

نکاتی که برای ایجاد فضای سبز خود باید توجه کنید:


۱- شما فضاسازی را برای چه مکانی انجام می دهید ؟


دانستن نوع مکان مانند مکان ویلایی ، روف گاردن ، هتل ، دانشگاه ، بیمارستان ، مکان شهری و …به شما برای انتخاب اندازه و نوع گیاه کمک می کند تا هماهنگی میان فضا و گیاه انتخابی داشته باشد .


۲- نکته بسیار مهم و قابل توجه دیگر برای انتخاب گیاه مناسب محیط جغرافیایی ست .


انتخاب گیاه مناسب با شرایط آب و هوایی بسیار در طراحی فضای سبز با اهمیت است . شما باید بدانید چه گیاهانی در مکان های گرمسیر و در مکان های سردسیر و در مکان های معتدل سازگاری دارند .


۳- با در نظر داشتن مکان و سلیقه مشتری می توانید گیاهان با اندازه و رنگ های مشابه یا متفاوت در محوطه سازی استفاده کنید و حتی تقارن و نا تقارن بودن پوشش گیاهی را برای فضای خود استفاده کنید.


اگر بخواهید پوشش گیاهی متقارن داشته باشید حتما نقشه بیرونی خانه یا ویلا و حیاط را در نظر بگیرید تا باعث هماهنگی میان گیاهان کاشته شده و محیطی که قرار می گیرند باشند .

۴- برای فضاسازی چه تعداد گیاه لازم است ؟


برای تعیین تعداد گیاه علاوه بر مساحت مورد نظر باید به رشد گیاهان شناخت کافی داشته باشید . بدون  مهندسی درست در مورد کاشت گیاهان ، بعد طی زمان باعث آسیب گیاهان به هم می شوند . در طراحی فضای سبز حتما باید به این نکات توجه شود .


۵- تنوع طرح و رنگ در گیاهان


خوشبختانه در ایران عزیز، با وجود خاک و آب و هوای مناسب تنوع گیاهی در طرح و رنگ گیاهان وجود دارد که با در نظر داشتن نکات مورد نظر می توان پیشنهاد های بسیاری برای مشتریان عزیز ارائه داد .

 

 کاج لاوسون      افرا        شمشاد     فوتونیا        یاس هلندی     سیکاس    مورد پیوندی       هورتانسیا      ژینکو       الیاگنوس       

طراحی و محوطه سازی

 

نمونه ارسالهای گلکده حیاط من و تو در سراسر کشور را از اینجا ببینید

 

یاس هلندی شمشاد لاوسون تویا تماس با ما

 

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

یک نظر

  • VidaN گفت:

    Very interesting topic, appreciate it for putting up.Blog money

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *