پیشنهاد خرید

فروش و معرفی گیاه پیتسپروم یا میخک هندی یا میخک ژاپنی ☀️ ویژگی ها ، روش نگهداری و تکثیر + استعلام قیمت

میخک ژاپنی یا میخک هندی

معرفی کوتاه پیتسپروم یا میخک ژاپنی و هندی

پیتسپروم یا میخک درختچه گرد و توپی شکل و همیشه سبز که دارای برگ‌های براق و سبز تیره می‌باشد . این گیاه بومی ژاپن و چین است . البته نوع هندی آن نیز وجود دارد که به دلیل اینکه به سرعت ارتفاع میگیرد با نمونه ژاپنی آن متفاوت است . پیتسپروم به عنوان یک گیاه زینتی هم در آپارتمان و هم در فضای سبز نگهداری می شود . 

از پیتسپروم یا میخک برای ساخت بونسای نیز استفاده می شود .

ویژگی ها و کاربردهای پیتسبروم یا میخک

 پیتسپروم یا میخک به عنوان گیاه زینتی است این گیاه نمونه عالی است که ساختار و رنگ همیشه سبز متراکمی را به چشم انداز ارائه می‌دهد . از این گیاه برای ایجاد پرچین یا مانع نیز استفاده می شود . پیتسپروم به شکل برگ‌های صاف که انتهای آن گردی دارند و به رنگ همیشه سبز دیده می شوند ، می باشد . این درختچه متراکم دارای گل‌هایی به رنگ سفید مایل به کرم است که در اواخر بهار تا تابستان گلدهی می کنند . که گل های آن به صورت معطر و ۵ گلبرگ است . شکل گل‌های پتسپروم شبیه شکوفه‌های پرتقال است که در میان شاخ و برگ‌های سبز این گیاه خودنمایی می‌کنند .

 

برای مشاهده صفحه فروش محصول پیتسپروم یا میخک اینجا را کلیک کنید 

 

میخک ژاپنی یا پیتسپروم

نحوه نگهداری گیاه پیتسپروم یا میخک هندی یا میخک ژاپنی

دما : دمای مناسب برای این گیاه دمای  بین ۱۸ تا ۲۵ درجه است .

نور : نور مناسب برای گیاه آفتاب کامل یا نیم سایه است . شاخه و برگ‌های آنها در آفتاب کامل بهتر رشد می‌کند اما در سایه جزئی نیز به خوبی عمل می کنند .

آبیاری : این گیاه به آبیاری زیاد نیاز ندارد و غرقابی شدن خاک را نمی‌تواند تحمل کند . بهتر است از خاکی که دارای زهکشی مناسب دارد، استفاده کنید و زمانی که خاک آن خشک است به آن آب بدهید . 

ترکیب خاک باغچه و خاک برگ خاک مناسبی برای  این گیاه است ..

کوددهی : این گیاه برای رشد خود به کود خاصی نیاز ندارد اما در صورتی که کیفیت این گیاه پایین آمد می‌توانید از کود آهن برای بهبود کیفیت رشد استفاده کنید کود ، آهن باعث ریشه زایی بیشتر این گیاه و به دست آوردن منابع غذایی از طریق ریشه به گیاه می‌شود . 

رطوبت : این گیاه به رطوبت بالایی نیاز ندارد ولی اگر این گیاه را در خانه نگهداری می‌کنید بهتر است که هفته دو بار از غبار پاشی برای حفظ رطوبت این گیاه استفاده کنید . 

هرس : هرس  فقط برای حفظ شکل یا افزایش تراکم شاخ و برگ پتسپروم را هرس می کنند .

گل میخک هندی

روش تکثیر گیاه پیتسپروم یا میخک : 

این گیاه از طریق قلمه و بذر تکثیر می‌شود که تولید کنندگان گلکده حیاط من و تو  این کار را معمولا از طریق قلمه انجام می دهند . 

تکثیر از طریق بذر : 

برای این کار از یک سینی نشاء  که دارای خاک ماسه‌ای است استفاده می‌کنیم  . بذرها را به عمق ۳ تا ۵ سالت  در خاک فرو می‌کنیم . بهتر است که خاک مرطوب باشد . بعد از پوشش بذرها با ماسه آن را به گلخانه انتقال می‌دهیم بعد از ۳ تا ۴ ماه ریشه زایی و جوانه زنی گیاه رخ می دهد سپس  این گیاه را از گلخانه بیرون می آوریم و به گلدان دیگر انتقال  می دهیم .

تکثیر  پیتسپروم به روش قلمه زدن : 

تولید کنندگان گلکده حیاط من و تو اینگونه توضیح می دهند : به گلدانی که دارای خاک ماسه‌ای است نیاز داریم و قلمه را از گیاه مادر به صورت اریب جدا می‌کنیم و سپس انتهای آن را به هورمون ریشه زایی آغشته می‌کنیم و بعد در خاک ماسه‌ای که از قبل رطوبت‌دار شده فرو می‌کنیم ، سپس گلدان‌ها را به داخل گلخانه انتقال می‌دهیم بعد از گذشت ۲۰ تا ۲۵ روز قلمه ها ریشه دار می‌شوند . بعد گلدان ها  را در فضای مناسب انتقال می‌دهیم  .

عکس پیتسبروم یا میخک

 بهترین زمان تعویض گلدان گیاه پیتسپروم یا میخک ژاپنی یا  میخک هندی : 

 اگر گیاه شما در فضای باز نگهداری می شود بهتر است تعویض گلدان را در فصل‌های سرد انجام دهید تا  آسیبی به گیاه شما نرسد و به گیاه شوک وارد نشود. و اگر این گیاه را در خانه نگهداری می کنید هر زمانی که ریشه این گیاه در گلدان پر شد می توانید از گلدانی که  دو سایز بزرگ تر است استفاده کنید .

بیماری ها و آفات گیاه پیتسپروم یا میخک : 

این گیاه  در مقابل آفات و بیماری ها بسیار مقاوم است ولی گاهاً شما با پوسیدگی این گیاه مواجه می‌شوید که نشان دهنده آبیاری نامناسب یا زهکش نبودن خاک است . که با آبیاری درست و تعویض خاک می توانید به گیاه کمک کنید .

شته و کنه و حشرات ریز باعث از بین رفتن این گیاه می شود که با  آفت کش‌های مناسب از انتشار این بیماری بر قسمت‌های دیگر گیاه می توانید جلوگیری کنید . ( منبع )

عکس پیتسبروم یا میخک

قیمت فروش پیتسپروم یا میخک هندی یا میخک ژاپنی

این گیاه زیبا در سایز و اندازه های مختلف در گلکده حیاط من و تو تولید و پرورش می یابد . کاربرد این گیاه همیشه سبز ، برای ایجاد دیوار های سبز کوتاه و مانع استفاده می شود . قیمت پیتسپروم یا میخک هندی یا میخک ژاپنی با توجه به سایز گلدان و پر بودن شاخه و برگ های ، قیمت متفاوتی دارد که مجموعه گلکده حیاط من و تو تلاش دارد که گیاهانی با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد .

برای مشاهده صفحه فروش محصول پیتسپروم یا میخک اینجا را کلیک کنید 

تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

سوالات متداول :

آیا  گل‌های پیتسپروم معطر هستند ؟

بله گل های پتسپروم بسیار معطر هستند .

 پیتسپروم سبز چیست ؟

این گیاه منشا ژاپنی دارد این گیاه دارای شاخ و برگ‌های فراوان و با رنگ سبز تیره و براق است . برگ‌های آن همیشه سبز هستند که شکل برگ های این گیاه صاف و انتهای آن گرد است . این گیاه دارای گل‌های معطر ۵ گلبرگ است .

آیا از گیاه پیتسپروم یا میخک هندی می‌توان در منزل نگهداری کرد ؟ 

 بله از این گیاه می‌توانیم به عنوان یک گیاه زینتی در آپارتمان نیز استفاده کنیم .

 

میخک ژاپنی یا میخک هندی

مشاهده مقالات دیگر معرفی گل و گیاه :

 

افرا ☀️معرفی جامع درخت افرا | از روش نگهداری تا تکثیر آن

کاج لاوسون ( سرو طلایی ) ☀️ اطلاعات جامع لاوسون | روش تکثیر و نگهداری

یاس هلندی ☀️ معرفی جامع یاس هلندی | روش نگهداری ، کاربرد ها و تکثیر

گیاه کامیس پاریس ☀️ معرفی انواع کامیس | روش تکثیر و شرایط نگهداری

انواع شمشاد ☀️ همه چیز درباره شمشاد | معرفی شمشاد از روش نگهداری تا تکثیر

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *