پیشنهاد خرید

معرفی و فروش گیاه تاکسوس یا سرخدار ☀️ روش نگهداری و تکثیر

تاکسوس یا سرخدار

 تاکسوس یا سرخدار یا سور گیاهی همیشه سبز است . این گیاه دارای هفت گونه مختلف می باشد که بومی شرق آمریکای از جمله آلاسکا، اروپا، آسیای مرکزی شرقی هستند .در گذشته از چوب تاک سوز برای ساختن تیر و کمان استفاده می شد.معمولاً رشد آهسته ای دارد ولی بعد از سالیان دراز ارتفاع آنها ۴۰ متر و قطر تنه آن ها به ۴متر می‌رسد .آنها پوست قرمزی دارند .برگ های صاف ،سبز تیره، و نیزه ای دارند  به صورت مارپیچی روی ساقه چیده شده اند .

تاکسوس باکاتا

کاربرد ها و ویژگی های تاکسوس یا سرخدار

سرخدار یا تاکسوس دارای دو پایه نر و ماده است که پایه نرآن میوه قرمز رنگ و پایه ماده آن میوه زرد رنگ میدهد . از چوب درخت تاکسوس برای ساختن قایق های بادوام منبت کاری و مجسمه های زینتی استفاده می شود . در گذشته به دلیل مقاومت چوب آن در درست کردن تیر و کمان استفاده می کردند . برای ایجاد فضای سبز در محوطه سازی استفاده می شود . در جنگل های شمال ایران نمونه هایی که از سرخدار یا تاکسوس قدمت طولانی مدت دارد مثل تاکسوس باکاتا . این‌گیاه رشد متوسط و آهسته ای دارد .

صفحه محصولات تاکسوس یا سرخدار موجود در گلکده حیاط من و تو را از اینجا مشاهده کنید

 

تاکسوس یا سرخدار

انواع تاکسوس در بازار گل و گیاه ایران

انواع گیاه تاکسوس که در بازار گل و گیاه ایران وجود دارد و خرید و فروش می شود عبارتند از : تاکسوس لوله ای ، تاکسوس باکاتا ، تاکسوس رونده و تاکسوس طلایی می باشد .

عکس تاکسوس

روش نگهداری انواع تاکسوس یا سرخدار

تاکسوس ها اصولا مناسب برای آب و هوای معتدل و سرد می باشند و هرچه در نیمه سایه باشند برگ های ریز آن ها براقی خیره کننده ای پیدا میکند. آفتاب کامل و سایه کامل برای این گیاه مناسب نیست . سایه کامل کاهش سرعت رشد و آفتاب کامل باعث سوختگی برگ ها می شود .

میزان آبیاری تاکسوس متوسط است یعنی در فصل گرم هفته ای دو تا سه بار و در فصل سرد هر یک هفته تا ده روز یک بار . البته میزان آبیاری در گلدان در صورت داشتن زهکش مناسب سه بار در هفته در فصل گرم و یک بار در هفته فصل سرد است . نکته مهم قبل آبیاری نم دار نبودن خاک گیاه می باشد . آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه گیاه در گلدان می شود . خاک کمی اسیدی برای این گیاه مناسب می باشد .

تاکسوس رونده

هرس کردن تاکسوس یا سرخدار

تاکسوس گیاهی ست که هرس پذیری بالایی دارد و تولید کنندگان و فروشندگان تاکسوس یا سرخدار آن را به اشکال مختلف توپی ، هرمی و پیچ در می آورند که زیبایی چشم نوازی به این گیاه می بخشد . زمان مناسب هرس ابن گیاه اواخر تابستان و اوایل پاییز می باشد . هرس منظم و سالانه به حفظ تراکم و فشردگی گیاه کمک می کند .

تاکسوس بزرگ

تکثیر تاکسوس یا سرخدار

روش تکثیر گیاه تاکسوس یا سرخدار از طریق قلمه می باشد و زمان تکثیر آن از ابتدای پاییز تا انتهای زمستان می باشد . در محیط گلخانه و در خاک ماسه ای باید تکثیر انجام گیرد . سر شاخه های جوان یکساله به اندازه 10 تا 15 سانتی متر در بستر خاک قرار میدهیم .

آفات ، بیماری‌ها و دیگر مشکلات :

پوسیدگی ریشه ، پوسته‌های قهوه‌ای و دیگر بیماری‌های قارچی معمولا زمانی رخ می‌دهد که زهکشی مناسبی فراهم نباشد . حشرات مانند شپش، کنه و سرخرطومی تاک سیاه می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

 

یاس هلندی شمشاد لاوسون تویا تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *