پیشنهاد خرید

معرفی انواع کاج نوئل ☀️ روش نگهداری و تکثیر | فروش کاج نوئل و استعلام قیمت نوئل 

عکس نوئل آبی

معرفی کاج نوئل 

کاج نوئل از درختان مخروطی همیشه سبز است . نام علمی آن peaic می‌باشد که بومی مناطق معتدل نیمکره شمالی و تا ارتفاعات کوهستانی نواحی معتدل گرم می‌باشد به همین دلیل هوای سرد را می‌تواند تحمل کند . این گیاه برگ‌های سوزنی دارد که به صورت آرایش مارپیچ برعضو پایه قرار گرفته‌ اند . تنه این درخت نازک است و به رنگ قرمز و قهوه‌ ای می‌باشد . برای اینکه تنه آن پهن شود نوک درخت را هرس می‌کنند تا به جای قد ، بدنه آن کلفت و پهن شود . دارای میوه مخروطی می‌باشد که در فصل پاییز رشد این میوه کامل می‌شود .

بذر کاج نوئل

انواع و کاربردهای کاج نوئل 

از این درخت زیبا برای عید کریسمس استفاده می‌شود . انواع مختلفی از کاج نوئل وجود دارند که می توان تعدادی به نام های نوئل سیاه ، نوئل نروژی ،  نوئل سیاه تنه ، نوئل موریندا ، نوئل سبز، نوئل بالشتکی ، نوئل کانادایی ، نوئل نقره ای و نوئل آبی رامی توان نام برد . 

از نوئل در صنعت چوب مانند ساختن مبل ، خمیر کاغذ و الوار در ساختمان سازی استفاده می‌شود و جزء چوب‌های با کیفیت می‌باشد .  ارتفاع این درخت به ۲۰ تا ۶۰ متر می‌رسد . این نوع کاج به دلیل داشتن شاخه‌های کمتر و برگ‌های متراکم نسبت به سایر گیاهان همیشه سبز برای تزیینات کریسمس مناسب تر می‌باشد .

کاج نوئل سبز

صفحه فروش محصولات مختلف کاج نوئل را از اینجا مشاهده نمایید .

روش نگهداری کاج نوئل

آبیاری کاج نوئل :

آبیاری بستگی به شرایط آب و هوای منطقه و فصل مورد نظر متفاوت است . اگر در فصل گرم قرار دارید یا اگر به تازگی تعویض گلدان انجام داده‌اید یا گیاه خود را در خاک محوطه یا باغچه کاشته‌اید بهتر است که هر روز در ساعات خنک آب بدهید تا ریشه گیاه در خاک محکم شود تا کمبود آب باعث خشکی گیاه نشود . 

نور: 

 این گیاه به ۵ تا ۶ ساعت آفتاب کامل ، در روز نیاز دارد و اگر گیاه در جای نیم سایه یا سایه نگهداری شود سرعت رشد آن کاهش پیدا کرده و حجم پراکندگی برگ ها ی آن کم می شود . نور مناسب برای کاج نوئل آبی آفتاب کامل می‌باشد اگر این گیاه را در سایه بکارید یا در منطقه کم نور بکارید موجب بیماری و از بین رفتن درخت می‌شود . 

دما : 

 نسبت به دیگر کاج‌ها در مقابل آب و هوای گرم و سرد مقاومت دارد . اگر کاج نوئل را در آپارتمان نگهداری می‌کنید هوای خنک و رطوبت بالا بسیار برای این گیاه مناسب است  .

خاک  : 

خاکی که زهکشی خوبی داشته باشد برای کاج نوئل بسیار مناسب است . خاک ماسه‌ای شنی یا روسی می‌تواند خاک مناسبی برای این گیاه باشد . این گیاه حتی می‌تواند خاک‌های بسیار اسیدی یا قلیایی را نیز تحمل کند .

زمان هرس کردن و کوددهی :  

کود دهی : بستگی به اندازه کاج دارد و همچنین اگر کاج نوئل را در گلدان یا زمین نگهداری می کنید میزان کوددهی متفاوت است  . اگر کاج نوئل شما کوچک و آن را در زمین کاشته اید برای رشد بیشتر و تقویت گیاه می توانید به آن کود دهید . اگر کاج شما بزرگ و در زمین کاشته اید به دلیل ریشه های عمیق آن نیازی به کود دهی ندارید . کوددهی در فصل بهار صورت می‌گیرد و باعث افزایش طول سوزن‌ها شده و رنگ سوزن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد .

 هرس : 

بهتر از شاخه‌های خشک و بی‌کیفیت گیاه را هرس کنید تا باعث پرشدن شاخه‌های شود .

کاج نوئل آبی

در مورد کاج نوئل آبی بیشتر بدانید :

 بومی منطقه کوهستانی است . نوئل آبی  نسبت به هوای گرم بسیار حساسند و اگر در چنین شرایطی قرار بگیرند برگ‌های سوزنی آن از رنگ آبی به رنگ قهوه‌ای تغییر کرده و شروع به ریزش می‌کنند . نور مناسب برای کاج نوئل آبی آفتاب کامل می‌باشد اگر این گیاه را در سایه بکارید یا در منطقه کم نور بکارید موجب بیماری و از بین رفتن درخت می‌شود .

چگونه کاج نوئل را تکثیر کنید ؟

تکثیر کاج نوئل از طریق بذر و از طریق قلمه صورت می‌گیرد که تولید کنندگان گلکده حیاط من و تو این کار به روش بذر انجام می‌دهند . آن ها اینگونه توضیح می دهند .

 ابتدا بذر ها را در  گلدانی که در آن خاک ماسه ای ریخته ایم می کاریم اگر تعداد بذر ها زیاد باشد  از سینی بذر نیز می توانید استفاده کنید . خاک باید همواره مرطوب باشد  . سپس آن را درگلخانه انتقال می دهیم . بعد از  ۳ تا ۴ ماه بذرها ریشه‌دار و جوانه می زنند . بعد از جوانه زنی آن ها را به خاک حاصلخیز یا گلدان دیگر انتقال می‌دهیم . 

تکثیر گیاه به روش قلمه : 

فصل مناسب برای قلمه کاج نوئل اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان است . باید بدانیم که کاج نوئل درختی سخت ریشه زا است و همچنین این گیاه خاصیت مکان نگاری دارد یعنی اگر از شاخه عمودی آن قلمه گرفته شود و قلمه به صورت عمود رشد می‌کند و اگراز شاخه افقی قلمه گرفته شود به صورت افقی رشد می‌کند  .

برای تکثیر از طریق قلمه به گلدان ، هورمون ریشه زایی و خاک ماسه‌ای نیاز داریم  .

ابتدا شاخه مورد نظر را به صورت اریب از درخت مادر جدا می‌کنیم در صورت برگ دار بودن قلمه ، برگ های قسمت پایینی را حذف می‌کنیم  سپس در هورمون ریشه زایی فرو کرده و در خاک ماسه‌ای آن را می کاریم . گلدان‌ها را در شرایط گلخانه قرار می‌دهیم  . بعد از چند ماه گیاه ریشه‌دار می‌شود و می‌توانیم آن را از گلخانه بیرون بیاوریم و به گلدان دیگر انتقال دهیم  .

عکس نوئل سبز

بیماری و آفات درخت کاج نوئل : 

۱: علت خشک شدن کاج نوئل 

خشک شدن برگ‌ها  ، نشان دهنده بیماری باکتریایی در این گیاه است  . زمانی مشاهده کردید که برگ‌های پایینی گیاه شروع به خشک شدن می‌کنند و این روند در برگ‌های بالایی هم ادامه پیدا می‌کند نشان دهنده بیماری باکتریایی است . با این بیماری برگ‌های این گیاه به رنگ قهوه‌ای سوخته و یا بنفش دیده می‌شوند  . برای پیشگیری از این بیماری میزان آبیاری را تغییر دهید . با آبیاری منظم و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید جلوی این بیماری را بگیرید .

۲: علت ریزش برگ کاج نوئل : 

وجود قارچ‌های گیاهی باعث ریزش برگ‌های سوزنی کاج نوئل  می شود . این اتفاق بیشتر در فصل بهار به دلیل اختلاف دمای شبانه روز صورت می‌گیرد و این مشکل با قارچ کش‌های گیاهی برطرف می‌شود . نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در این شرایط اصلاً به بر روی برگ‌های خود آب‌پاشی نکنید تا این بیماری گسترش پیدا نکند . بهتر است برگ های بیمار را از کاج جدا کنید تا از انتشار بیماری به بخش های دیگر جلوگیری شود . با کوددهی ، گیاه را در مقابل این بیماری تقویت کنید .کاج بیمار را از دیگر کاج‌های سالم دور کنید  . 

عکس نوئل آبی

قیمت کاج نوئل

قیمت کاج نوئل 

قیمت کاج نوئل با توجه به رنگ سبز یا آبی بودن ، و اندازه ( کوچک ، متوسط ، بزرگ ) متفاوت است . این گیاه را بیشتر از طریق بذر تکثیر می کنند و به دلیل لوکس بودن این گیاه زینتی ، از قیمت بالاتری نسبت به دیگر گیاهان فضای سبز برخوردار می باشد . گلکده حیاط من و تو سعی بر این دارد که گیاهانی با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار دهد . 

سوالات متداول 

از چه نوع درختی برای درخت کریسمس استفاده می‌شود ؟ 

کاج نوئل به دلیل داشتن شاخه‌های کمتر برگ‌های متراکم نسبت به سایر گیاهان همیشه سبز برای تزیینات کریسمس مناسب می‌باشند . کاج اسکاچ و کاج سفید شرقی رایج‌ ترین گونه‌های کاج برای درخت کریسمس می‌باشند .

درخت کاج در کریسمس نماد چیست  ؟ 

گیاهان متنوعی از بدو تولد بشریت وجود داشته که باعث ایجاد آرامش برای انسان‌ها هستند . درخت کریسمس ، درختان همیشه سبزی هستند که اغلب نماد جاودانگی و زندگی ابدی هستند .

 آیا یک نوع درخت کریسمس وجود دارد ؟ 

چند نوع رایج‌ ترین درخت کریسمس به نام‌های درخت صنوبر ،درخت سرو و درختان کاج وجود دارند که هر کدام ظاهر و حس و بوی متمایز خود را دارند .

کاج نوئل

 

تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 


 

مشاهده دیگر مقالات : 

 

زرشک زینتی ☀️ معرفی جامع زرشک زینتی | از روش نگهداری تا تکثیر

گل کاملیا ☀️ معرفی روش های تکثیر و نگهداری گل کاملیا

کاج لاوسون ( سرو طلایی ) ☀️ اطلاعات جامع لاوسون | روش تکثیر و نگهداری

 

 
 
 
 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *