پیشنهاد خرید

فروش گیاه اسپیره یا گل عروس☀️ روش نگهداری و تکثیر

گل اسپیره یا گل عروس

گل اسپیره یا گل عروس یک گیاه علفی است که از خانواده سرخیان می باشد . این گیاه در مناطق شمال غرب ایران و آذربایجان شرقی  در جنگل ها ی حسن بیگلو به طور خود رو رشد میکنند . اسپیره دارای گل هایی به رنگ سفید ، بنفش ، قرمز می باشد که ماندگاری گل های آن زیاد است . گل اسپیره یا گل عروس نماد رفاه ، ثروت و پیروزی بر سختی و گسترش خلاقیت است .

گل اسپیره

این گیاه به سرعت رشد می کند و برای گلدهی باید در آفتاب کامل باشد . این گیاه خاصیت دارویی نیز دارد . در فضای سبز و محوطه سازی در پارک باغ صخره به صورت تک کاشت پوشاننده استفاده میشود.

شرایط نگهداری اسپیره یا گل عروس

 

گلکده حیاط من و تو برای حفظ سلامت و نگهداری گل اسپیره اینگونه عمل می کند :

نور : این گیاه را می توانید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید در این صورت رشد بهتری خواهد داشت .

دما : دمای مناسب برای رشد گیاه ۵ درجه تا ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد . اسپیره یا گل عروس این توانایی را دارد که هم در دمای خنک و مرطوب و هم در دمای سرد و خشک گل دهد .

خاک و کوددهی : خاک باغچه می تواند گزینه خوبی برای خاک این گیاه باشد که دارای زهکشی خوبی است . برای تقویت این گیاه از کود حیوانی خشک شده یا از کود مایع نیز استفاده کنید . کود را می توان سالی یکبار در اوایل فصل بهار به خاک گیاه اضافه کنید .

گل عروس یا گل اسپیره

هرس ، آفات و بیماری های گل اسپیره یا عروس :

این گیاه در مقابل آفات و بیماری ها مقاوم است .

هرس : بهتر است در زمان پایان گلدهی ان گیاه را هرس کنید . این گیاه سالی یک تا دوبار در سال هرس می شود و برای هرس کردن آن شاخه هایی که مسن تر هستند را هرس می کنیم .

روش تکثیر : قلمه و بذر دو روشی هستند که برای تکثیر این گیاه مناسب است و گلکده حیاط من و تو از طریق قلمه این گیاه را تکثیر می‌کنند و نحوه تکثیر آنها را اینگونه توضیح میدهند .

گل اسپیره

از اوایل پاییز تا اواخر زمستان قلمه زنی را انجام می دهیم . ابتدا قلمه ای را به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانت از قسمت های یکساله گیاه جدا می کنیم و آن را داخل خاک ماسه فرو می کنیم وسپس آن را در گلخانه قرار می دهیم بعد از ۳ تا ۴ ماه طول میکشد که این گیاه ریشه دار شود . بعد از ریشه تعویض گلدان را برای گیاهان انجام می دهیم از طریق به بذر هم می توانیم این گیاه را تکثیر کنیم ولی ما بیشتر از قلمه زدن استفاده میکنیم .

سوالات متداول :

 

آیا گیاه اسپیره یا گل عروس خاصیت دارویی دارد ؟

بله این گیاه خاصیت دارویی فراوانی دارد که حتما برای استفاده از آن باید از یک پزشک طب سنتی بهرمند شد . از جمله خواص آن برای برای درمان زخم معده ، سوء هاضمه ، ضد التهاب سندروم روده تحریک پذیر ، دردهای رماتیسمی فیبرومیالژیا استفاده کرد .

تکثیر گیاه از طریق بر چگونه صورت می گیرد ؟

تکثیر از طریق قلمه ، به سینی نشا های یا سینی پلاستیکی میوه و خاک باغچه و خاک ماسه و کود حیوانی نیاز داریم که نسبت های آن ها ۶۰/ ۲۰/ ۲۰ درصد باشد سپس خاک را در داخل سینی نشا می ریزیم و روی آن را آبپاشی می کنیم . و بذرها را روی آن قرار می دهیم و سپس حدود نیم تا یک سانتیمتر روی بذرها را با کود دامی می پوشانیم و مجدداً به آرامی با آبپاش روی آن را آب می دهیم . اگه کود دامی در دسترس نداشته باشید می توانید از کمپوست هم استفاده کنید . سپس سینی های نشا را در گلخانه قرار می دهیم و بعد که ساقه های جوانی از این گیاهان به مقدار ۵۰ سانت بیرون زدن میتونیم از آن بیرون آورده و در گلدان یا زمین کاشت بکنیم .

آیا گیاه اسپیره یا گل عروس معطر است ؟

بله این گیاه زیبا دارای رایحه ای خوش بو و شیرین است .

 

تماس با ما

 

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *