پیشنهاد خرید

فروش انواع درخت پالم و استعلام قیمت ☀️ اطلاعات جامع و روش نگهداری انواع نخل یا پالم

پالم واشنگتن

معرفی کوتاه درخت پالم یا نخل پالم 

خاستگاه اصلی درخت پالم یا نخل در آفریقا هست که به مرور زمان در جاهای مختلف جهان گسترش پیدا کرد درخت پالم جزء گیاهان همیشه سبز می‌باشد . تفاوت انواع درخت پالم در انداره تنه و ارتفاع و برگ‌های آن می‌باشد . پالم یا نخل دارای تنوع زیادی هستند که ما به معرفی شناخته شده ترین پالم های دنیا می پردازیم . درختان پالم با قامت زیبای خود در شکل برگ و تنه با هم فرق دارند . به همین دلیل آن ها را به چند گروه تقسیم بندی می کنند .

عکس پالم واشنگتن

در مورد انواع درخت پالم بیشتر بدانیم

بیشتر انواع درخت پالم مانند پالم خرما و پالم نارگیل در کشورهای گرم رشد می‌کنند با این حال پالم‌هایی وجود دارند که نسبت به آب و هوایی معتدل و دمای سرد سازگاری دارند . جالب است بدانید که برخی از انواع درختان پالم را در خانه می‌توانیم نگهداری کنیم . پالم گیاهی مقاوم است ومی‌تواند دمای پایین منفی ۱۲ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

حتی اگر در آب و هوای معتدل زندگی می‌کنید با کاشت درخت پالم در باغ ها و فضای سبز ، ظاهری استوایی و زیبا و خاص را برای فضای سبز خود ایجاد کنید .

 

✨ ✨ استعلام قیمت درخت نخل یا درخت پالم ✨ ✨  

 

پالم لاتانیا

شناسایی گونه‌های پالم یا نخل

درختان خرما : نخل خرما یکی از طولانی‌ترین یا با قدمت‌ترین گیاهان در جهان است که حداقل ۵۰۰۰ سال پیش رشد کردند  جایی که میوه آن اغلب یک غذای اصلی و سنتی و همچنین منبع مواد مغذی است . این یک گیاهی از بومی کشور مکزیک است که در جنوب کالیفرنیا از یکی از گیاهان محبوب در فضای سبز معرفی می‌شوند . درخت نخل بلند همیشه سبز با تنه باریک است به طور کلی برگ‌های درختان خرما برگ‌های پر مانند هستند .

پالم واشنگتن یا یا پالم باد بزنی : اغلب در نواحی ساحلی این گیاه را می‌کارند اما به دلیل ارتفاع آن درچمن‌هایی که ساختمان‌ها یا خانه‌های بلند دارند بهتر ظاهر می‌شوند . همچنین در پارکینگ‌ها و درپیاده رو خیابان استفاده می‌شوند .

پالم واشنگتن یا نخل باد بزنی به اندازه ۶ متر رشد می‌کند البته در فضای بسته به اندازه دو متر رشد می‌کند و از دو متر تجاوز نمی‌کند .

از انواع دیگر پالم که در بازار گل و گیاه ایران پرتقاضاست پالم فینیکس و پالم لاتانیا می باشد .

عکس نخل فینیکس

نحوه نگهداری درختان پالم

گلکده حیاط من و تو برای نگهداری درختان پالم به این نکات توجه می کنند و این گونه برای شما توضیح می دهند :

این گیاه در خاکی با زهکشی خوب و در آفتاب کامل تا آفتاب جزئی رشد می‌کند به خشکی باد و نمک مقاوم است . کوددهی کمبود پتاسیم گیاه باعث تغییر رنگ برگ‌ها و مرگ زودرس این گیاه می‌شود . حشرات کمی برای گیاه مشکل ایجاد می‌کنند اما در مقابل کنه‌های عنکبوتی ممکن است دچار بیماری شوند بیماری قارچی می‌تواند باعث پوسیدگی تنه این گیاه شود . در مورد آبیاری می توان گفت که در شش ماه اول سال به دلیل گرم بودن به آب بیشتری نسبت به نیمه دوم سال نیاز دارند به طوری که خاک آن خشک نشود . توجه داشته باشید که در ساعات گرم آبیاری نکنید . هرس برگ پالم در فصل بهار است و برگ هایی که پوسیده و قدیمی باشند را هرس می کنیم . توجه اینکه بهتر است هرس کردن را از برگ های پایین انجام دهید .

درخت پالم خاص

پالم واشنگتن

درخت پالم واشنگتن در دو گونه به نام‌های درخت پالم مکزیکی و پالم بادبزنی کالیفرنیا وجود دارند .

پالم مکزیکی از پالم بادبزنی بلندتر است و میوه خوراکی تولید می‌کند . این میوه ها به شکل میوه خرما می باشد ولی به خوشمزگی میوه خرما نیست .

در مورد پالم بادبزنی کالیفرنیا ، این درخت نوع درخت زینتی است که قدی متوسط دارد و شکل برگ‌های آن به شکل بادبزن است .

عکس نخل پالم

✨ ✨ استعلام قیمت درخت نخل یا درخت پالم ✨ ✨  

درخت پالم به دو روش قابل تکثیر است : از طریق بذر و از طریق پاجوش 

تکثیر به روش بذر به مهارت و شرایط گلخانه ای نیاز دارد . بذرها که به رنگ قهوه ای تیره و  دارای پوشش چربی مانند هستند را از درخت جدا کرده و به مدت 48 ساعت داخل آب ولرم بگذارید و سپس در خاک گلخانه سبک بکارید و بعد آن را در گلخانه قرار دهید تا ریشه دار شود . بعد از ریشه دار شدن آن را در گلدان یا زمین بکارید .

تکثیر پالم از طریق پاجوش : اگر مشاهده کردید که برتنه درخت پالم ، پالم کوچکی رویییده نشانه تولد یک پالم جدید است . بهتر است به این پالم کوچک یک سال فرصت دهید تا بر تنه اصلی یا مادر بماند . بعد یک سال زمان مناسبی برای جدا کردن پا جوش از تنه اصلی است که با استفاده از یک کارد تمیز و استریل شده پاجوش را از تنه اصلی جدا کنید و سپس انتهای آن را با محلول ریشه زایی آغشته کنید و بعد در خاک سبک بکارید . برای جلوگیری قارچ گرفتگی گیاه مادر ، بخش جداشده پاجوش را با پودر ضد قارچ بپوشانید .

تولید و پرورش پالم واشنگتن

 

نخل نارگیل

نارگیل یکی از محصولات غالب مناطق استوایی است . این درخت تنه باریک و حلقه‌دار دارد و با تاجی برازنده از برگ‌های پر و غول پیکر پوشش می‌شود و قطر ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر را دارد . نخل نارگیل به طور گسترده در مناطق گرمسیر وجود دارند که میوه ای خوراکی به نام نارگیل تولید می کنند که الیاف ضخیمی روی این میوه‌ها را می‌پوشاند . نخل نارگیل در مناطق ساحلی گرمسیری تقریباً در سراسر جهان یافت می‌شود و احتمالاً در جایی از هند و مالایا سرچشمه گرفته است . آنها از نظر اقتصادی مهمترین گونه نخل هستند .

زمان مناسب جابه جایی درخت پالم و نحوه کاشت درخت پالم :

در همه فصول می توانید انواع درخت پالم را جابه جا کرده و بکارید ولی بهتری زمان برای کاشت درخت پالم اوایل تابستان است . پالم های خیلی بزرگ را معمولا به کمک جرثقیل از خاک بیرون می آورند . برای کاشت درخت پالم فاصله مناسب هشت تا ده متر می باشد .در هر هکتار می توان حدودا صدوپنجا ه درخت پالم کاشت . همچنین در مورد انتقال نشا از گلخانه به گلدان بهتر است در اوایل بهار صورت بگیرد تا کمترین تلفات را داشته باشید .

پالم واشنگتن

قیمت درخت پالم بزرگ 

قیمت درخت پالم بر اساس اندازه تنه و سلامتی گیاه قیمت های متفاوتی دارد . خوشبختانه به دلیل سازگاری درخت پالم در آب و هوای استان گیلان باعث شده تولیدکنندگان گلکده حیاط من و تو برای پروش و نگهداری این درخت زیبا اقدام می کنند . به دلیل بزرگ بودن درخت پالم عوامل مختلفی بر قیمت این درخت بزرگ و تنومند تاثیر گذار است . که می توان به هزینه حمل جرثقیل اشاره کرد .

قیمت درخت پالم واشنگتن 

قد و اندازه در قیمت پالم واشنگتن تاثیر دارد . هر چقدر این گیاه بزرگ تر باشد نشاندهنده سن بالای این گیاه است  و همچنین خرید عمده این گیاه باعث کاهش قیمت کلی آن می شود . 

سوالات متداول :

آیا درخت پالم میوه می دهد و آیا میوه های آن خوردنی است ؟

برخی از انواع درخت پالم مانند نخل خرما و نخل نارگیل میوه های خوشمزه دارند در حالی که برخی دیگر میوه هایشان سمی و خوراکی نیستند .

روش تکثیر پالم چگونه است ؟

بذرها دارای پوشش چربی مانند هستند که پوسته ها را جدا کرده و به مدت 48 ساعت در آب ولرم قرار میدهند . سپس در خاک بدون کود بذر را می کارند بعد از چند ماه بذر شروع به جوانه زنی میکند همچنین از طریق پاجوش که در کنار تنه اصلی ایجاد می شود می توانآن را جدا کرده و بکارید .

 

تماس با ما

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش اینجا را کلیک یا لمس کنید 09118270263

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *