پیشنهاد خرید

فروش زرشک زینتی ☀️ معرفی جامع زرشک زینتی | از روش نگهداری تا تکثیر

آشنایی با زرشک زینتی

زرشک زینتی از خانواده بربری ها خاستگاه آن شرق آسیا درختچه ای با شاخه های متراکم که هر فصل سال زیبایی خاص و جذابی به فضای سبز می بخشد . این گیاه ، گیاهی مقاوم است که از اوایل عمر گل می دهد و بعد از ۵ سال بالغ می شود . زرشک زینتی دارای خار و برگ های بیضی شکل کوچک می باشد . رنگ برگ های آن از رنگ سبز به رنگ سرخ تغییر می کنند . می توان برای ساخت حصار یا پرچین استفاده کرد و گیاهی بسیار هرس پذیر است . بوته های زرشک را میتوان برای پرچین یا حصار و دور باغ یا باغچه کاشت و شکل داد . اگر به بوته های زرشک اجازه داده شود که به فرم طبیعی و آزادانه رشد کند و تکثیر شود گلهای کوچک آن جالب تر و تاثیرگذار تر خواهد بود.

زرشک زینتی

ویژگی ها و خصوصیات زرشک زینتی

اغلب گونه های زرشک­ خزان­ دارند ولی برخی نمونه های همیشه سبز نیز در بین آن­ها دیده وجود دارد . گونه های مختلف زرشک زینتی بیشتر به خاطر برگ­های سرخ زرشکی یا زرد یا سبز رنگشان مورد توجه هستند . نوع زرشک مینیاتوری نوع خاص و لوکس این گیاه است . زرشک ها عموماً در جنگل های سایه دار، تالاب ها و مزارع رشد می کنند.

زرشک مینیاتوری

 

طرز نگهداری از زرشک زینتی

نور : نور مستقیم باعث زیباتر شدن برگ های این گیاه می‌شود به همین دلیل این گیاه را مقابل آفتاب و یا نیم سایه قرار می دهند .

خاک : خاک مناسب برای این گیاه خاکی است که دارای زهکشی مناسبی باشد . این گیاه خاک کمی اسیدی را

بیشتر می پسندد .

آبیاری : بستگی به شرایط اقلیمی و در فصل تابستان و زمستان مقدار آبدهی کم یا زیاد میشود در فصل تابستان آبیاری در سه نوبت در هفته و در فصل زمستان هفته ای یکبار بسیار مناسب می باشد .

هرس : این گیاه ، گیاهی هرس پذیر است و می توانید به هر اندازه ای که بخواهید این گیاه را هرس کنید . هرس این گیاه در اواخر زمستان می باشد . معمولاً پرورش دهندگان زرشک زینتی با استفاده از قیچی سرزنی این گیاه را به شکل گرد در می آورند .

آفت و بیماری : این گیاه در مقابل آفت و بیماری بسیار مقاوم است . بیماری هایی که ممکن است آن ها را تهدید کند ویروس موزاییک و پوسیدگی ریشه است که با بررسی به موقع می توان از بیماری جلوگیری کرد .

گیاه زرشک

 

تکثیر زرشک زینتی

زرشک را می توان از طریق قلمه و بذر تکثیر کرد . تولیدکنندگان گلکده حیاط من و تو تکثیر زرشک زینتی را از طریق قلمه زدن انجام میدهند.

تکثیر از طریق روش قلمه زدن : زمانی کی تمام برگ های گیاه در فصل زمستان خزان کرده است این کار را شروع می کنند . آن ها قلمه هایی به طول ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از بخش های یک ساله گیاه جدا می‌کنند . بعد آن را در خاک ماسه فرو می‌کنند و سپس آن را در خزانه انتقال می دهند . ۳ تا ۴ ماه طول می کشد که قلمه ها ریشه دار شوند . بعد از ریشه‌دار شدن از خزانه به گلدان انتقال می دهند . از هورمون ریشه زایی برای افزایش شانس ریشه دار شدن قلمه ها می توانید استفاده کنید . همچنین منظور از خزانه مکانی است که نور مستقیم خورشید در آن نتابد و دمای آن حدودا۲۰ تا ۲۳ درجه تنظیم شود .

تکثیر از طریق بذر : تکثیر از طریق بذر در فصل پاییز انجام می شود . برای این کار به یک سینی نشاء ، آب و خاک ماسه نیاز دارید . ابتدا بذرها را در داخل خاک ماسه ای میکاریم و سینی ها را در خزانه که دمای ۲۱ تا ۴ – درجه سانتیگراد و در سرمای مرطوب نگهداری می کنیم . بعد از ۱۵ تا ۴۰ روز بذرها جوانه میزنند . بعد از جوانه زنی آنها را میتوانیم در مکان مناسب انتقال دهیم .

گیاه زرشک زینتی

 

سوالات متداول :

زمان دقیق تکثیر زرشک زینتی کی هست ؟ 

زمان دقیق تکثیر بعد از خزان یا ریخته شدن برگ ها در فصل زمستان میباشد .

 

تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

مشاهده دیگر مقالات معرفی گل و گیاه :

 

ناندینا ☀️ معرفی درختچه ناندینا | روش تکثیر ، شرایط نگهداری و کاربردها

گیاه کامیس پاریس ☀️ معرفی انواع کامیس | روش تکثیر و شرایط نگهداری

سیکاس ☀️ اطلاعات جامع درباره سیکاس | از معرفی و نگهداری تا تکثیر

افرا ☀️معرفی جامع درخت افرا | از روش نگهداری تا تکثیر آن

کاج لاوسون ( سرو طلایی ) ☀️ اطلاعات جامع لاوسون | روش تکثیر و نگهداری

 

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *