پیشنهاد خرید

فروش افرا ☀️معرفی جامع درخت افرا | از روش نگهداری تا تکثیر آن

عکس درخت افرا

معرفی درخت افرا

درخت افرا درختی بسیار چشم نواز است که ۱۲۸ گونه ی مختلف در آسیا ، شمال آفریقا ، آمریکای شمالی و در اروپا وجود دارد و به تیره آستراسه تعلق دارند .

درخت افرا درخت برگ ریز است . این گیاه رشد متوسطی دارد و بستگی به شرایط آب و هوایی ، طول آن به ۸ تا ۱۲ متر و عرض آن ۳ تا ۸ متر می رسد . شکل کلی درخت افرا می تواند از حالت ایستاده تا مجنون متفاوت باشد .

 

برای مشاهده صفحه محصولات مختلف افرا اینجا را کلیک یا لمس کنید

 

افرا سبز یا افرا چینی

ویژگیهای درخت افرا

در فصل بهار گل های کوچک و زیبا ، که به رنگ مایل به قرمز ظاهر می گردند و جای خود را در فصل پاییز به میوه های بالدار کوچک سامارا می دهند که با وزش باد پراکنده می شوند . اکثر گونه های افرا در آب و هوای معتدل ، نیم سایه را ترجیح می دهند اما در سایه سنگین نیز رشد می کنند  .

 از درخت افرا برای درست کردن بونسای استفاده می شود . از چوب درخت افرا برای صنایع دستی مثل مبلمان و همچنین برای طعم دهنده ، شیرین کننده محصولات غذایی نیز استفاده می شوند .

افرا قرمز

انواع افرا

گیاه افرا و دارای شکل ، رنگ برگ و اندازه شاخه و برگ ها تنوع زیادی دارد که می توان آن ها را نام برد. افرا قندی ، افرا قرمز یا ژاپنی ، افرا سبز یا چینی ، افرا نقره‌ای ، افرا شبه چناری ، افرا نروژی ، افراد درشت برگ ، افراد کانیون ، افرا فلوریدا ، افراچالک ، افراد سیاه ، افرا راه را ، افرا پوست کاغذی ، افراد کلیکلیزوم را نام برد .

انواع مختلفی از آن به صورت قائم ، آبشاری ، کوتوله ، بوته ای ، جارویی ، چتری ، گریان و پوشش زمین وجود دارند . دارای برگ های دندانه دار که به شکل کف دست که لکه های قرمز ، نارنجی ، زرد و سبز روی آن ها وجود دارند .

عکس درخت افرا

با جود تنوع زیاد در افرا ، تولیدکنندگان گلکده حیاط من و تو افرا قرمز یا ژاپنی و افراد سبز را به صورت گسترده تولید و پرورش می دهند . که به توضیح کامل و جامع  آنها می پردازیم . آنها می‌گویند که ما افرا سبز را برای پیوند کردن پرورش می دهیم چون آنها دارای مقاومت بیشتری نسبت به افرا قرمز می باشند .

روش نگهداری افرا قرمز ( ژاپنی ) و سبز (چینی )

نور: بهتر است درخت افرا در نور کم قرار گیرد . در مقابل نور مستقیم خورشید تحمل و توانای کمی دارد و ممکن است رنگ برگ های آن تغییر کند که البته جای نگرانی نیست و با تغییر فصل به رنگ طبیعی خود بر می گردد .

خاک : ترکیب شن و ماسه خاک مناسبی برای گیاه افرا است و می توان از خاک کمی اسیدی استفاده کرد .

کوددهی : زمان مناسب کوددهی در فصل زمستان یا اوایل فصل بهار می باشد . می توانید از کود مایع یا کود  ۱۰ – ۱۰ -۱۰ استفاده کنید ، همچنین می توانید از کود حیوانی خشک شده استفاده کنید .

دما : دمای مناسب برای دمای بین ۱۰ تا ۳۰ درجه می باشد .

آبیاری : این گیاه گیاهی رطوبت دوست است به همین دلیل آبیاری  بیشتری در فصل گرم  نسبت به فصل سرد سال نیاز  دارد . در هنگام گرم بودن هوا ، آب را روی برگ های گیاه نریزید چون باعث پژمردگی این گیاه می شود . اگر افرا را در گلدان قرار داده اید برای حفظ رطوبت با ریختن مالچ بر روی خاک ، می توانید به گیاه کمک کنید .

عکس افرا

نحوه هرس کردن افرا

هرس کردن افراد قرمز یا ژاپنی : درخت افرا گیاهی کم رشد است و به همین دلیل هرس چندانی نیاز ندارد ، اما اگر افرا ژاپنی را می خواهید مرتب کنید بهتر است این کار را در فصل زمستان انجام دهید . هرس را در قسمت هایی که شاخه ای شکسته شده است و یا بیش از حد متراکم گردیده انجام دهید . افرا را نباید به صورت پرچین هرس کنید بلکه با دقت و با انتخاب دقیق شاخه های منفرد آن را جدا کنید تا از زیبایی گیاه کاسته نشود .

 آفات ها و بیماری های افرا ژاپنی

شایع ترین بیماری ها برای این گیاه شپشک ها و کنه ها و سوسک های ژاپنی هستند که با تشخیص به موقع می توانید آنها را با استفاده از مواد موثر درمان کنید .

افرا قرمز مجنون پیوندی

 

استفاده از درخت افرا برای درست کردن بونسای : افرا قرمز برای درست کردن بونسای استفاده می شود . استفاده از افراد برای درست کردن بونسای از اهداف قرمز برای درست کردن وسایل استفاده می شود و حتی می توانید این گیاه زیبا را در منزل خود نگهداری کنید .

بونسای افرا

روش تکثیر افرا سبز و افراد قرمز یا ژاپنی چگونه است ؟ تولیدکنندگان گلکده حیاط من و تو افرا سبز را از طریق قلمه زنی افرا قرمز را از طریق بذر تکثیر می کنند . آنها افرا قرمز را روی افرا سبز پیوند می زنند که این کار را در اواخر فصل زمستان انجام می دهند .تکثیر افرا سبز نیز در نیمه دوم سال انجام می شود و زمانش هنگام خزان گیاه است . ابتدا  ۱۰تا ۱۵ سانتیمتر از شاخه های یک ساله را بریده و در خاک ماسه قرار می دهیم . سپس آنها را به گلخانه منتقل می کنیم که تا قلمه ها ریشه دار شوند . بعد از مدت سه ماه این گیاهان ریشه دار خواهد شد و برای انتقال آن ها به خاک جدید و قوی تر می توانیم اقدام کنیم .

عکس افرا قرمز

سوالات متداول

درخت افرا چقدر رشد میکند ؟

با توجه به موقعیت آب و هوایی به ارتفاع ۸ تا ۱۲ متر می رسد .

آیا از افرا برای درست کردن بونسای استفاده می شود و از کدام نوع برای بونسای استفاده می شود ؟

به دلیل کم رشد بودن از افراد ژاپنی می توانید برای بونسای استفاده کنید .

آیا افرا گل می‌دهد ؟

افرا ژاپنی بین ماه‌های اردیبهشت تا تیر گل می دهد . این گل ها به صورت خوشه‌ای و حامل میوه های بالدار به نام فندقه بالدار می باشند .

 

تماس با ما

 

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

مشاهده دیگر مقالات معرفی گل و گیاه :

 

گل کاملیا ☀️ معرفی روش های تکثیر و نگهداری گل کاملیا

کاج لاوسون ( سرو طلایی ) ☀️ اطلاعات جامع لاوسون | روش تکثیر و نگهداری

گیاه کامیس پاریس ☀️ معرفی انواع کامیس | روش تکثیر و شرایط نگهداری

یاس هلندی ☀️ معرفی جامع یاس هلندی | روش نگهداری ، کاربرد ها و تکثیر

سیکاس ☀️ اطلاعات جامع درباره سیکاس | از معرفی و نگهداری تا تکثیر

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *