پیشنهاد خرید

گیاه برگ بو ☀️ ویژگی ها و خصوصیات برگ بو ، روش تکثیر و نگهداری و کاربردها

گیاه برگ بو پایه دار

معرفی کوتاه برگ بو

گیاه برگ بو درختچه‌ای با رشد آهسته تا متوسط و همیشه سبز با برگ های معطر، تخم مرغی باریک، چرمی در طول فصول سال بسیار زیبا می ماند در آشپزی مفید هست . در آشپزی فرانسوی و دیگر غذاهای بخصوص غذاهای مدیترانه ای که خاستگاه اصلی این گیاه می باشد پرکاربرد است. گلهای کوچک زرد مایل به سبز کم رنگ که در دسته های متراکم قرار دارند در بهار شکوفا می شوند.

گیاه برگ بو توپی

معرفی بیشتر

گیاه برگ بو برای کاشت بصورت پرچین ها و همچنین تک درخت فوق العاده است. از آن به عنوان یک تک درخت در یک باغچه استفاده کنید، یا چندین عدد را برای یک چشم انداز یا یک پرچین حفظ حریم خصوصی بکارید. از جمعه گیاهانی است که به عنوان یک گیاه در گلدان عالی عمل می کند و ماندگاری بالایی دارد . برای جلوگیری از آسیب سرمازدگی باید در زمستان در مناطق سردتر به داخل خانه بیاورید .

طول درخت برگ بو به ده متر هم می رسد

دیوار سبز گیاه برگ بو

اندازه و شکل را این گیاه می توان به راحتی با هرس کنترل کرد و به اشکال مختلف توپی ، هرمی ، پایه دار ساده ، پایه دار تنه پیچ و تنه بافت و … قابل شکل دهی است .

جهت مشاهده و سفارش محصولات برگ بو اینجا کلیک یا لمس کنید

 

گیاه برگ بو گلدانی

روش نگهداری

بهترین عملکرد را در آفتاب کامل یا نیمه سایه در خاک های غنی، مرطوب و با زهکشی خوب دارد. به طور گسترده ای به عنوان یک گیاه زینتی در آب و هوای معتدل کشت می شود اگرچه خاک با زهکشی خوب و رطوبت معمولی را ترجیح می دهد، اما نسبتاً در برابر اکثر شرایط مقاوم است اما هرگز نباید اجازه داد کاملاً خشک شود. این گیاه را میتوانید در اتاق ها و نقاطی از منزل نور مناسبی دارد و دمای اتاق متوسط رو به گرمی است نگهداری کنید . در مکانهای سربسته که نور چندانی ندارد و تاریک هست و دمای اتاق سرد هست این گیاه به خواب می رود و در بلند مدت نابود می شود .

پس از کاشت درخت و استقرار، درخت بو را هر سال هرس کنید تا رشد بهتری کند . همچنین برگ بو را برای پخت و پز فراهم می کند. هرس زمانی بهتر انجام می شود که درخت به طور فعال رشد نمی کند تا رشد را به حداکثر برساند . برای به افزایش طعم دهی ، برگ ها را در اواسط تابستان برداشت کنید .

کاربرد های برگ این گیاه

برگ های بالغ را می توان به صورت تازه استفاده کرد، اما وقتی خشک می شوند، روغن ها غلیظ تر می شوند. این سبزی معمولاً در خورش‌ها، کباب‌ها، دلمه‌ها و سوپ‌هایی با زمان پخت نسبتاً طولانی و همچنین برای ترشی، در ماریناد و چای استفاده می‌شود. از برگ های خشک در پات پوری، تاج گل و سایر پروژه های صنایع دستی یا دفع آفاتی مانند ماهی نقره ای یا حشرات محصول ذخیره شده استفاده می شود . اسانس این گیاه در روغن ماساژ استفاده می شود.برگ های سبز را برای استفاده در هر زمان انتخاب کنید. آنها را در مقابل نور مستقیم آفتاب خشک کنید و در یک بطری دربسته نگهداری کنید. در طب گیاهی و در ماساژ درمانی استفاده می شود.

نکات جالب

در سال 2009 توسط انجمن بین المللی گیاهان دارویی برگ بو عنوان گیاه سال 2009 شناخته شد. در تاج گل های لوح که توسط شاعران باستان، ورزشکاران، سربازان و امپراتوران روم به عنوان نماد پیروزی یا موفقیت استفاده می شد.

روش های تکثیر برگ بو

به دو روش میتوان برگ بو را تکثیر کرد : یکی  از طریق کاشت بذر در پاییز که با برطرف شدن دوره سرمایی تا  در بهار سبز شود . جوانه بذر ممکن است 6 ماه طول بکشد. روش دیگر گرفتن قلمه به طول ۱۰ سانتیمتر در تابستان و یا پاییز و ریشه دار کردن در شاسی سرد وخاک مرطوب . قلمه ها ممکن است 3 ماه یا بیشتر طول بکشد تا ریشه بسازند . این گیاه دارای گیاهان نر و ماده مجزا است و فقط گیاهان ماده دروپه های توت مانند را تولید می کنند.

گیاه برگ بو ماده

آفات و بیماری های

اگر به تغذیه مناسب گیاه برگ بو رسیدگی شود در مقابل آفات مقاوم خواهد بود . اما در غیر اینصورت شاهد آفاتی همچون شته ها، کنه های تار عنکبوتی و شپشکهای گیاهی خواهید بود. زرد شدن برگ های گیاه به دلایل پیری برگ و یا کمبود عناصر غذایی و یا آسیب های ناشی از دمای هوا و سرد شدن بیش از اندازه و یا کمبود بیش از اندازه آب باشد. ممکن است شاهد پوسته شدن و ریختن پوست تنه گیاه پس از زمستان های سرد باشید، در این حالت می توان گفت مشکل حاد نبوده و باید ساقه های خشک را از زیر ناحیه ای که پوسته شده ببرید. حشرات، بیماری ها و سایر مشکلات گیاهی: فلس ها و پسیل از آفات گاه به گاه هستند. این گیاه به پژمردگی لورل، فیتوفتورا و پوسیدگی ریشه حساس است.

منابع :      1      2

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *