پیشنهاد خرید

علت خشک شدن کاج لاوسون یا سرو طلایی و راههای رفع آن

علت خشک شدن کاج لاوسون

سوالی که در مورد کاج لاوسون از ما زیاد می پرسند

چرا کاج لاوسون من درحال خشک شدن هست و مثل قبل شاداب نیست ؟

گاهی اوقات می بینید که بعضی برگ های کاج لاوسون یا سرو طلایی خشک و قهوه ای است . برای شما سوال پیش بیاید که علت خشکی به خصوص قسمت های پایینی چیست ؟

توضیح در مورد نیازهای اصلی کاج لاوسون

وقتی شما گیاهی را می خرید بهتر است به مکان کاشت آن توجه کنید ‌. کاج لاوسون گیاهی ست که نور مستقیم خورشید برای جلوگیری از آفت بسیار مناسب است . و اگر این گیاه در سایه کاشته شود و نوری به برگ ها و شاخه های این گیاه نرسد باعث ایجاد قارچ می شود . قارچ ها به صورت برگ های خشک و قهوه ای در این گیاه مشخص می شود .

 

برطرف کردن قارچ کاج لاوسون

موارد تکمیلی

بیشترین کاربرد کاج لاوسون در ایجاد دیوار سبز است . نکته مهم برای داشتن لاوسونهایی زیبا و شاداب هرس کردن های دوره ای آن می باشد . در یک سال دو تا سه بار باید انجام شود . هر چه گیاه هرس نشود شاخه ها بزرگتر میشود . قسمت های نزدیک به تنه نور مناسب دریافت نمی کند و زمینه ای برای شروع آفت ها ست .

پس در مورد لاوسون نور مناسب و هرس دوره ای را حتما رعایت کنید . آبیاری مناسب هم تضمین کننده سرزندگی گیاه می باشد .

کاج لاوسون

راه برطرف کردن این مشکل کاج لاوسون چیست؟

 

راه حل : اگر به موقع و قبل از پخش قارچ در کل درخت شاخه و برگ های خشک را از درخت جدا کنیم و از قارچ کش های مناسب استفاده کنیم می توانیم درخت را نجات دهیم . عوامل دیگر مانند شته کاج ، پروانه شاخه خوار، شپشک آرد آلود نیز عواملی هستند که می توانند باعث خشک و قارچی شدن شوند . اگر ساقه های گیاه کاج لاوسون را بررسی کردید و مشاهده کردید که ساقه ها مستحکم و قابل انعطاف هستند به عبارتی ساقه ها زنده هستند و می توان گیاه را احیا کرد . مواردی که می توانید ازآنها استفاده کنید سم دیازینون برای دفع حشرات ، قارچ کش تيوفانات متیل ، قارچ کش نوردکس و بوردوفیکس و کود تقویتی سه بیست .

 

برای مشاهده مقاله معرفی گیاه لاوسون ، روش نگهداری و تکثیر آن اینجا کلیک یا لمس کنید

 

گلکده حیاط من و تو با سابقه طولانی و با تولید و پرورش گیاهان فضای سبز با علم روز دنیا در تلاش است که گیاهانی با کیفیت را در خدمت دوستداران گل و گیاه برای زیباسازی فضای سبز ( حیاط ویلا آپارتمان ، فضاسازی شهری ، پارک ها ، هتل ها و … ) ارائه دهد .

 

یاس هلندی شمشاد لاوسون تویا تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش اینجا را لمس کنید 09118270263

 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

hayatemanoto.com وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *